piątek, 2 maja 2014

Jak wędruję przez życie?

Czytam interesującą mnie literaturę faktu, powieści biograficzne, relacje z podróży itd. Szukam w nich sposobów na życie innych ludzi, porównuję warunki życia w innych miejscach na ziemi do tych tu, w Polsce. Odkrywam inny świat, do którego być może nigdy nie dotrę osobiście. Przeżywam historie obcych  mi osób, które po przeczytaniu każdej książki stają  mi się bliskie. W specjalnie założonym zeszycie (nie w kompie, tylko takim z papieru!) notuję ważne dla mnie cytaty z książek. Chciałabym w swoim blogu polecić te opowieści, reportaże, czy relacje, które uważam za warte poznania oraz podzielić się zapisanymi  w zeszycie złotymi myślami.
Uwielbiam podróże w małej grupie osób, takie, które pozwolą mi dotrzeć do rzadko uczęszczanych zakątków, blisko natury. Nie rajcują mnie noclegi w hotelu z basenem, ani tylko i wyłączne wylegiwanie się na plaży. Jeśli jestem w nowym miejscu staram się je "schodzić" i zapamiętać jego oryginalne smaki, zapachy i obrazy.
Blog powstał w marcu 2011 roku, kolejny wpis ukazał się w styczniu 2012 i dotyczył przeczytanej literatury podróżniczej. Obecnie, po ponad dwóch latach postanowiłam zapisywać także relacje z wyjazdów. Pamięć jest tak ulotna... A może uda mi się zainspirować czytelnika do wyruszenia na wyprawę w opisane miejsce?

4 komentarze:

  1. Ja również wyjeżdżając staram się, jak najwięcej zwiedzić i zapamiętać. Jeżeli chodzi o czytanie książek, to zazdroszczę Pani, bo moja cała literatura zamyka się w świecie Informatyki. Tylko w wakacje mam czas na tego rodzaju literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja myslałam, że tylko ja tak mam :))))) uwielbiam podróże, z mężem staramy się często wyjeżdżać. Wyjazd z Warszawy gdzieś na wieś jest taki romantyczny. Jak podróżujemy, to sami nigdy z biurem podróży. Jeździmy tam gdzie chcemy, zatrzymujemy sie tam gdzie sie podoba. nigdy nie zapomnę wyspy w Chorwacji... nasz namiot był na kempingu, pierwszy od brzegu. to było fantastyczne doświadczenie... budzić się i słyszeć szum fal... i nie mieć codzienności życia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaliczono na celujaco :) HB

    OdpowiedzUsuń