piątek, 2 maja 2014

Rok 2013 - bogaty w podróże po Polsce i Europie

Postanowiłam opisać ku pamięci swoje wojaże z ubiegłego roku. Rok 2013 był dla mnie pod tym względem bardzo udany! Poza domem spędziłam ponad 2 miesiące (w marcu w Muszynie, w maju w Zawoi w Beskidzie Żywieckim, w czerwcu w Paryżu, w lipcu w Rimini we Włoszech, na przełomie lipca i sierpnia w Lloret de Mar w Hiszpanii, w październiku w Wiedniu i Brnie, w grudniu w Czarnolesie i Kazimierzu Dolnym oraz w Przemyślu). 
Co więcej, z Rimini pojechałam do pobliskiego San Marino, które mnie zauroczyło! Położone na wzgórzu miasto-państwo zachwyca zabytkami i uroczymi zakątkami. Warto dodać, że w San Marino znajduje się całoroczny sklep z gadżetami bożonarodzeniowymi. Rimini to dobre miejsce, skąd można zorganizować jednodniowy wyjazd do Wenecji. Miejsce cudne, jedyne w swoim rodzaju, choć mnie trochę przeraziła ilość zwiedzających (przewodniczka twierdziła, że nie ma tłoku!!!). Cudna architektura, wyjątkowe zapachy - nie zawsze przyjemne:( Mam nadzieję, że uda się ocalić Wenecję przed zagładą tj. zatopieniem. Jeden dzień spędzony w parku rozrywki Mirabilandia, bezcenne...Powrót do beztroskiego dzieciństwa i zabaw.
Z kolei z LLoret de Mar miałam okazję pojechać na jeden dzień do Barcelony - Park Güell z wyczarowanymi przez Gaudiego elementami architektonicznymi, Sagrada Familia, tańczące fontanny, a nawet muzeum FC Barcelona warte zwiedzenia! Stare Miasto pełne tajemniczych zakątków! Udało mi się zwiedzić Gironę, która z powodu murów okalających Stare Miasto przypominała mi Dubrownik. Nawet burza nie przeszkodziła mi zachować w pamięci miłych chwil spędzonych w tym mieście z Mają i Patrykiem. Dotarłam też do niezwykłego miejsca na wybrzeżu. Tossa de Mar razi pięknymi widokami na morze i cudnymi, cichymi zaułkami. Polecam.
Nigdy nie myślałam, nie spodziewałam się, że bez specjalnych planów uda mi się zwiedzić tyle ciekawych miejsc w ciągu jednego roku. Warto wierzyć w prowadzenie dobra drogą...
Lloret de Mar
Ja i Maja w Lloret de Mar


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz